tiistai 4. joulukuuta 2012

Italian Stallion

Se on Maranellon punainen. Se on Ferrarin veli ja Lancian serkku. Se on iso. Se on Fiat. Se ei toimi pakkasella.

Minulla on nyt hyvin syviä tunteita tuota meidän rakasta farkku-oriitamme kohtaan. Tämä auto ei selvästikään ole tehty lyhyelle suomalaisnaiselle talvikäyttöön.

Ensinnäkin, en yllä normaalilla harjalla harjaamaan edes tuon jättiläisen kattoa lumesta. Tarvitsen teleskooppivarren. Se auttaisi takkianikin pysymään puhtaana etulasia putsatessa. Onneksi sellaisia on olemassa. Kun vain muistaisin kurvata Bilteman kautta kotimatkalla.

Samalla oikeastaan voisin kurvata autokaupan kautta ja vähintään uhkailla Fiatia vaihdolla. Mahtaisikohan se tepsiä? Toistaiseksi uhkailu on ollut äiti-ihmiselle verraton apukeino, muuta keinoa tuohon pirssiin minulla ei olekaan.. ;)

Kyllähän Fiat hienosti hyrähtää käyntiin ja liikkuukin hienosti, mutta syystä taikka toisesta se monta kertaa ei yhtäkkiä otakaan kunnolla kaasua kun olisi tarvis esim. risteykseen hidastamisen jälkeen kiihdyttää. Ehkä orii ei haluaisi lainkaan mennä kylmällä satasta hitaampaa ja kiukuttelee sen takia?

2 kommenttia:

  1. Mun koppimopolla oli vastaavia kaasuongelmia, kunnes vaihdoin 98-bensaan. En varmaksi voi vannoa, että se johtui bensasta, mutta sen jälkeen en sitä uutta E-mikälie-bensaa laittanut tankkiin. Ja harjaksi suosittelen pitkävartista Kungsia, ilman sitä en minäkään saisi tila-auton ikkunoita harjattua..

    VastaaPoista
  2. Minusta taas tuntui, että tuo toimi kehnommin sillä 98:lla, kun isä varmuuden vuoksi sitä tankkasi syksyllä. :) Sain FB:ssä aika kovat vinkit, nyt enää tarvii saada auto korjaamolle..

    VastaaPoista